Microsoft va cumpăra Activision Blizzard: cât va plăti pe celebra companie de jocuri și de ce a luat această decizie
Microsoft a anunțat marți că are intenția de a cumpăra gigantul de jocuri video, Activision Blizzard, contra unei sume fabuloase de bani.
Mai exact, Microsoft va plăti pentru Blizzard suma de 68,7 miliarde de dolari. Imediat după anunțul publicat de Microsoft, acțiuni Activision au crescut cu 27% marți dimineață, în timp ce acțiunile Microsoft au scăzut cu mai puțin de 1%.
Aceasta ar fi cea mai mare achiziție a Microsoft până în prezent, după cumpărarea LinkedIn, în 2016, rețea de socializare pe care a plătit 26,2 miliarde de dolari.
Activision, care este cunoscută pentru jocuri extrem de populare precum „Call of Duty” și „Tony Hawk’s Pro Skater”, a fost pionul principal al unor controverse, în ultimele câteva luni, după apariția câtorva rapoarte de comportament sexual necorespunzător și hărțuire, în rândul directorilor companiei. Luni, Activision a declarat că a concediat mai mulți directori, în urma unei anchete interne.
Microsoft vrea să detroneze Meta
Compania a declarat că Activision va intra sub tutela directă a șefului Microsoft Xbox, Phil Spencer, după încheierea tranzacției, ceea ce înseamnă că Kotick ar putea pleca imediat după tranziție. Microsoft a spus că se așteaptă să încheie afacerea în anul fiscal 2023. De alffel, gigantul a devenit mai mult agresiv, în ceea ce privește jocurile, în ultimii ani. A cumpărat producătorul Minecraft Mojang pe 2,5 miliarde de dolari în, 2014, iar anul trecut, Microsoft a finalizat o altă achiziție, de 7,5 miliarde de dolari, cumpărând Bethesda.
Motivația este una cât se poate de simplă: se dorește o competiție directă cu Meta (fostul Facebook) pentru a construi tehnologii compatibile cu lumea virtuală. De fapt, CEO-ul Microsoft, Satya Nadella. a fost primul CEO Big Tech care a recunoscut public valoarea metaversului, cu câteva luni înainte de CEO-ul Meta Mark Zuckerberg. Astăzi, lumile virtuale sunt dominate de jocuri, dar se speră ca, pe viitor, tehnologia să depășească această nișă și să se integreze tot mai mult în cotidian.